Wednesday, 24 August 2011

KISAH UJANG DAN HUJAN..


petang2 camni bce majalah ujang pon best jugak kan. ahakz!



Amat ni orang Terengganu, manakala Amer ni org Kedah. Tinggal satu bilik.. katil double decker.. Amer kat atas.. Amat kat bawah. Amer ni suker baca majalah dan komik.. si Amat lak suka pinjam.. belinya tidak. So, Amer ader sedikit bengang la kat Amat ni. Kadang2, majalah yg baru beli dan tak sempat nak baca lagi pun Amat dah kebas baca dulu. Tension la si Amer ni.

Suatu hari, Amer keluar jalan2 dan beli majalah UJANG. Siap cover lagi tak nak kasi Amat ni nampak. Lepas basuh baju dan siapkan homework, dia pun nak rilek la kejup kat atas katil. Majalah UJANG bawah tilam pun dia bawa keluar. Elok je dia baring.. baru buka mukasurat pertama.. Amat kat katil bawah bersuara..

” Amer.. nok ujang..”

“Nanti la jap.. aku baru jer nak baca..” jawab lembut jer Amer.

“Ameer.. nok ujang tu” Amat tak putus asa.

” Nanti la dulu.. bagi la aku baca dulu.. nanti abih aku bagi kat hang laa!” panas sikit Amer.

“Amer ! Nok ujang !! ” Suara Amat sedikit keras.

“Hang ni dah melampau.. kalau nak beli sendiri la.. apa.. hang ingat aku beli UJANG ni dengan duit bapak hang ka??”

Amer dah naik angin.. siap turun dari katil dia dah.



“Laaa.. aku kata tu.. haghi nok ujang tu.. mung basuh kaing.. kekgi basoh..” 
(hari nk ujan,mu basuh kain, jup lg basah..)

Drummmmmm.. hujan pun turun dgn lebat.. Baju Amer kat ampaian pun basah..



p/s : Fahami loghat roomate anda oke ^^

0 0 comment/s here..:

Post a Comment


My photo

Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Fizik . mixblood daughter of Rohaya & Abdullah . part time blogger . full time muslimah . 
:: enjoy reading & literature :: art & design :: travel & bussiness ::