Friday, 17 February 2012

bas tinggal saya ~

assalamualaikum..

hari ni hari yg agak lucu + frust buat ika. first time tertinggal bas. ops bukan saya yang tinggal bas ok. bas yang tinggal saya! huhu~ macam mana la boleh cuai ni.. masa kat tiket tu dah terpampang jelas, tapi macam mana boleh terfikir waktu lain. hurm.. ambik la kau cik ika.. sekali sekala mata senget tengok masa kat tiket tu. tp rasa mata ni dah habis besar. xsangka plak blaja tinggi-tinggi masuk u tengok masa kat tiket pun boleh salah lagi.. padahal bukan first time naik bas.

setengah jam lewat tu.. pergi-pergi je tengok, knapa xde orang dah ek.. hurm, dah rasa dah kena tinggal. tengok tiket sekali lagi,, huh???? memang sah ! kena tinggal.. xpla cik ika (-_-) ada hikmahnya tu... (-__-) nasib baik kelas start hari isnin. jadi terpaksalah family yg hantar ke UPSI ! best jugak tu, daripada naik bas pening2 + muntah sekali sekala . memang biasa dah gitu.. naik bas travel jauh je mesti kena simptom2 camtu.. oleh sebab tu, plastik beg + ubat minyak cap kapak + airbotol mesti wajib bawa !

ok,disebabkan hari ni bas tinggal ika, ika balik esok je lah.. ehhehe extend cuti satu dua hari lagi pun best. 

moral : hati-hati tengok masa di tiket bas walaupun anda memiliki mata yang sangat besar ! tapi yang pasti, ada hikmah disebalik yang terjadi . =)

9 comments:

  1. haha saya pon pnah wak... bas tinggal saya

    ReplyDelete
  2. saya kena tinggal dekat keretapi ,

    bas x penah naik lagi

    ReplyDelete
  3. ihhikk!! ala, siannye kene tinggal bas,,,, lenkali tgk kene la betul2 n buat reminder,, ngeee~~ +_+

    ReplyDelete
  4. @Diyana Norman
    hihi skali skala biasa la tu kan.. terbabas masa..bas tu memg xtunggu org..hehe

    ReplyDelete
  5. @nia marlissa
    yke.. ketapi lg on time kan.. hihi xpe2 nti try naik bas plak.. ^^

    ReplyDelete
  6. @Sis Lurve hmm btul2.. hari tu memg kalut sket.. tu yg kelam kabut smpai miss tu ^^

    ReplyDelete
  7. xpew awk mgkin ada hikmah disebalik apa yg brlaku...mgkin hikmah dpt jln2 ngan fmily ke perak kan...next tyme tgk btul2 masa kt tiket taw ^^...

    ReplyDelete
  8. @nakatsuizha
    a'ah.. betul. best sgt jln2 kt taiping.. cantik ! ^^

    ReplyDelete
  9. Saya selalu kena tinggal last year XD H

    ReplyDelete