Thursday, 2 February 2012

jum bersenam !

entry kali ni ika nak ajak korang bersenam ! orang kata bedan cergas otak cerdas. tak susah pun nak bersenam. cuma luangkan masa sekejup saja dah cukup untuk membuatkan badan kita terasa segar dan sihat. tips kesihatan perlu amalkan setiap hari, contohnya ambil masa 5-10 minit sehari tiap-tiap pagi untuk melihat tumbuh-tumbuhan hijau. kalau rasa 10 minit tu lama sangat, luangkan masa 3-5 minit setiap pagi pun boleh, asalkan konsisten. cuma masalahnya, m-a-l-a-s. betul x? hehe. 

amalkan bersenam 2-3 kali setiap minggu. mungkin sibuk kan.. xpe, 1 kali seminggu pun ok. janji buat setiap minggu :) kalau cakap tentang bersenam, apa yang terbayang diminda kita adalah : keluar pergi taman, pakai track suit, pakai kasut sukan, jogging dan lain-lain. betul x? xsemestinya... kalau nak bersenam tapi xde masa, tepi tangga sebelah rumah jiran ni pun boleh.. pakai selipar jepun, buat pergerakan senaman ringkas 5-10 minit pun dah kira ok. yang penting dapat hirup udara segar, lihat tanaman disekeliling dan menerima oksigen yang secukupnya.. 

bersenam merupakan aktiviti yang seronok =) 
selain dapat release tension, 
boleh la jugak posing2 amek gambar yep ! 
hihi pagi tadi bersenam di taman with my bro. 
let pictures show you !








3 comments:

  1. waa bestnya brsenam :)....nk join gak bley...brsenam lah slalu ea spaya tbuh n minda mnjadi sihat...cumilnya gmbr kt gelongsor 2...hehehe...^^

    ReplyDelete


My photo

Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Fizik . mixblood daughter of Rohaya & Abdullah . part time blogger . full time muslimah . 
:: enjoy reading & literature :: art & design :: travel & bussiness ::