Monday, 3 February 2014

Palazo vs Gazebo.


ika selalu keliru dengan dua istilah ni. PALAZO dan GAZEBO. selalu tertukar yang mana satu palazo, yang mana satu gazebo. walaupun kedua-dua istilah ni jauh beza sebutannya dan tak ada kena mengena langsung!

hari tu masa tengok-tengok palazo pants kat kedai, dengan selambe nye tanya salesgirl tu,

     akak, gazebo ni brapa ye. .?
     ape dik?  nasib baik akak tu xdengar sangat ape aku cakapkan tadi.

aku terdiam sekejup.. nasib baik sempat lagi minds change! seluar ni palazo lah. gazebo tu pondok kecil depan umah tu..okay control kartika, control. !

     ni.. err seluar palazo ni brapa ye.
fuh! nasib baik dapat berfikir dengan waras masa tu!

     oh yang ni rm30.. boleh kurang lagi... dengan manis akak tu senyum =)

haha. lucu betul. nasib baik akak tu tak dengar ika sebut gazebo tadi. kalau tak, mati la kena hentam.

haha memang ada ye penyakit keliru dengan istilah2 ni walaupun sebutannya memang tak sama langsung dan maksudnya memang jauh berbeza..

seriuosly, i dont know why. really get confused with this two words (things)!


so, setiap kali jumpa seluar palazo mesti kena fikir dulu ni nak sebut palazo ke gazebo. sama juga kalau sebaliknya. haha. what are the differences? anyone can figure it out?????? =p

0 0 comment/s here..:

Post a Comment